Drone Records
Your cart (0 item)

HAFLER TRIO - Ignotum per Ignotius

Format: CD
Label & Cat.Number: Korm Plastics paragraph 39, subsection 11
Release Year: 2006
Note: re-release of the TOUCH-album from 1989 (TO:11), comes in art-cover with big booklet, all printed in mirror writing
Price (incl. 19% VAT): €14.00
Warning: Currently we do not have this album in stock!


More Info

"Die THE HAFLER TRIO-Reissue-Reihe ist bei
Ignotum Per Ignotius (paragraph 39, subsection 11) angelangt. (To explain) a thing not understood by one still less understood ist ein Titel, der in nuce den Hintersinn und die Ironie der gesamten Hafler Trio-Philosophie reflektiert. ‚Musikalisch‘ sind diese
erstmals 1989 auf Touch veröffentlichten 36 Minuten Field Recordings, Noise, Metal Sheet-Percussion und Silence eher ein überdurchschnittlich fesselndes Beispiel des von Andrew McKenzie Erwartbaren.
Schritt für Schritt läutert er die ‚Materia
Confusa‘ zu ‚Gold from the Blackness‘. Und das nun in aller Pracht wieder gedruckte Booklet ist dazu zweifellos ein visueller Höhepunkt von H3Os irritierenden Mindfucks - weiße Spiegelschrift (!) auf lila Grund, mit alchemistischen Illustrationen aus Lambspringks De Lapide Philosophico libellus (in Lucas Jennis Dyas chymica tripartita von 1625).
Was soll ich sagen? Wenn jemand fragt, wofür Bad
Alchemy steht, dann wäre ‚Ignotum Per Ignotius‘
eine der bestmöglichen Antworten." [Bad Alchemy]


Re-Release of the TOUCH-album from 1989 (TO:11), comes in art-cover with big booklet, all printed in mirror writing.
"The seventh re-issue in the Hafler Trio re-issue series Seven Hours Sleep. "something approached, and it was embraced, thorns piercing the anonymous functions and the ways in which all the secrets had been help in high esteem. traces of the places yet to come, and those to be left far behind. the first outing in the digital domain, and all the difference the day made when it appeared, startling those in need of a jolly good lie down. and so it went, out with the new and in with the old. dressed up to the (significant number), polished so that even the lowliest louse can admire themselves in the obsidian entities we call an aid to beauty. without a doubt, the flowering of nothing evil, but certainly the full spectrum of the shades. and a small wander through some of them. unable to be be defeated, it carries on with a huge flag at the beginning of the procession." [the hafler trio]

"Already the 7th release in the highly impressive re-release series by Korm Plastics. Originally released by Touch in the summer of 1989, this was the first CD by The Hafler Trio. Ignotium Per Ignotius stands for unknown to the very unknown, which is as much a mystery as the other Hafler Trio CD with a Latin title from that period "E Causa Ignota" - by unknown cause). Releases by The Hafler Trio are never "easy listening" and Ignotum Per Ignotia no exception. This is a brief CD (clocking in at 36 minutes), which for once is a good thing, as there is much to experience. The music seems based upon silence and noise. There are long periods of silence and then suddenly there's an outpouring of noise. The noise is multi-layered and even though this is a difficult Hafler CD to listen to, there is a strange quality and attractiveness in the music. McKenzie obviously knows what he is doing. There are track titles listed on the sleeve, but the music is coded as one long piece. The CD comes packed in the usual high standard of this series in a wrap-around sleeve with a booklet featuring beautiful graphics and a text in mirrored writing. Not that the text is very helpful towards explaining the music (Hafler Trio texts never give the game away but only add to it), but it is an interesting read. This is a good-looking release and, if you give it some time and attention, you will find the music equally good (or even better)! (Freek Kinkelaar for Vital Weekly) Address: http://www.kormplastics.nl


"Spiegellabyrinth-Hören: Vorliegende CD ist Teil 7 der auf 14 Re-Releases angelegten Serie von H3O-Material. Das 1986 auf Touch veröffentlichte Album markiert eine Grenze im Schaffen von Andrew McKanzie: Mystischer und ritueller ging's kaum mehr, es war wohl, sieht man sich in der englischen Post-Industrial- und Soundart-Culture um, eine Zeit, in der es zu einem heftigen spirituellen Backlash gekommen war. Hier ist alles versammelt, Referenzen geben sich die Klinke in die Hand; Alchemie, Kabbala, Spiegel, gnostische Apokalypse, von seltsamen Soundbildern reflektiert. McKanzie war ja auch einer, der die Burroughs'schen Cut-Ups internalisiert hatte, auf »Ignotium« lassen sich indes eher Spiegelungen, Verzerrungen und abrupte Brüche als Gestaltungsmethoden ausmachen. Am Cover ist ein Labyrinth abgebildet, das nicht umsonst an M.C. Escher denken lässt. Die Existenz, gefangen in sich selbst, umringt von Zerrfratzen seiner selbst. Die Musik dazu ist zerrüttet, brüchig, fast schon planlos, pendelt zwischen fragilen Miniaturen und stehenden White-Noise-Flächen, Sketches von Ideen tauchen auf und ab. Eine Art akustischer, persönlicher Exorzismus, ein schlierenhaftes Monument. Wieder mal ist die Verpackung dieser Serie sehr gelungen." [Heinrich Deisl / SKUG]