Drone Records
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KONRAD KRAFT - Nifbin Circle (coloured)

Format: LP
Label & Cat.Number: Auf Abwegen aatp90
Release Year: 2023
Note: fourth album by the long active (since 1980) electronic producer from Düsseldorf, using I PAD app sounds as basic structures, melodic and minimally constructed.. - "There is a great interplay of percussive moments and slightly melancholic melodies... crackling and melodic pads create a slightly dark-melancholic atmosphere... Kraft creates a very unique and idiosyncratic form of abstract electro-pop, whose "rudimentary melodies" are convincing." (African Paper). - lim. 112 copies VIOLET vinyl
Price (incl. 19% VAT): €23.00


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Nifbin Circle is the fourth release by Detlef Funder, aka Konrad Kraft, on the Cologne label Aufabwegen.
Sounds generated with two apps on the iPad, provided the basic structures and the sound space. The strangely enraptured textures created in this way, with a subtle percussive touch, were partly combined with supporting beats in the course of further processing. Thus, after more than 30 years, tracks with rudimentary melodies and rhythms were created again.

Biography - Konrad Kraft (aka Detlef Funder)
1980, First tape productions in the field of Experimental/Industrial under the moniker Konrad Kraft.
1983, Assemblage of own first studio to realize tape recordings
1985 – 1994, Founding and managing Düsseldorf record store and label SDV-Tonträger.
Expanding the studio to 16 track facility; recording, production and release of various internationally renowned projects like Konrad Kraft & Dino Oon, Mynox Layh, TUU, Paul Schütze etc.
1992 – 1999, Various Voice-over productionen for german TV (arte, ZDF, ARD etc.)
1992 – 2006, Numerous productions iin the area of Techno/Trance for different labels, internationally booked DJ and live act
1999 – 2007, Founding and managing of 4CN-Studios Bochum for audio productionsa and mastering
2011, Konrad Kraft CD Temorary Audiosculptures And Artifacts released on Cologne based label aufabwegen
2016, Founding of „Paraschall“ label and studio for mastering and sound design.
Quadrat 12“ Vinyl released on aufabwegen
2016, Collaboration with Kai Angermann and formation of the duo Angermann/Kraft (prior Elektrofrühstück) and publication of CD Algorithm on Paraschall/Düsseldorf
2018, Reissue of Konrad Kraft Arctica tape on CD and LP via TAL, Düsseldorf
2019, OVAL 12“ Vinyl released on aufabwegen
2021, OBTAAL 2X12“ Vinyl Para002, Paraschall Records. Lim ed. of 250 copies with handmade cover.
2023, Nifbin Circle 12“ Vinyl, aatp09 is published by aufabwegen
2023, Stumm, Detlef Funder und Bernd Sevens, TAL Music (forthcoming)
2011- ongoing, selected live appearance at international festivals and venues, such as A/B Brüssels - Bel., Meakusma Festival - Bel., Image Movement – Berlin, Stadtgarten Cologne, Salon Des Amateurs – Düsseldorf, Weltkunstzimmer – Düsseldorf, BlackBox - Münster and more.


https://aufabwegen.bandcamp.com/album/nifbin-circle



"Nach „Oval“ erscheint auf Auf Abwegen mit „Nifbin Circle“ das neue Album von Konrad Kraft und das insgesamt vierte auf dem kleinen Kölner Label. Kraft, bürgerlich Detlef Funder, dessen Pseudonym auf Conrad Schnitzler und Kraftwerk verweist, beschreibt die Stücke als „tracks with rudimentary melodies and rhythms“, resultierend aus der Arbeit mit „two apps on the iPad, [which] provided the basic structures and the sound space“.

Tatsächlich ist schon direkt der Opener „Flabdragon Level 3“ ein verspielt klingendes Stück, das fast schon an ein Depeche Mode -Instrumental aus den frühen 80ern, so in etwa zur Zeit von „A Broken Frame“, klingt, das man vielleicht in einer alternativen Realität als B-Seite einer Single verwendet hätte. B-Seite nicht verstanden als etwas (nur) Sekundäres, sondern im Sinne von weniger kommerziell, aber eventuell spannender als die A-Seite. Es gibt ein tolles Zusammenspiel von perkussiven Momenten und leicht melancholischen Melodien. Das darauf folgende Titelstück mit bassartigen Sounds scheint aus vielen Schichten und Ebenen zu bestehen. „Fanznel Re“ ist mit Knistern und melodischen Flächen etwas reduzierter und erzeugt eine leicht dunkel-melancholische Atmosphäre. „Imrobial Connected“ besticht durch pulsierende flächige Sounds und pochende Rhythmik „Ilsimits II“ lässt kurzzeitig an Coils „Paranoid Inlay“ denken. Auf acht Stücken kreiert Kraft eine ganz eigene wie eigenwillige Form von abstraktem Elektropop, dessen oben zitierte „rudimentären Melodien“, an denen er sich laut Selbstauskunft erstmalig seit 30 Jahren versuchte, überzeugen." (MG)

"There is a great interplay of percussive moments and slightly melancholic melodies... crackling and melodic pads create a slightly dark-melancholic atmosphere... Kraft creates a very unique and idiosyncratic form of abstract electro-pop, whose "rudimentary melodies" are convincing." (African Paper).