Drone Records
Your cart (0 item)

KAPOTTE MUZIEK & RICHARD RAMIREZ - Muziek - Mix - Memory

Format: CD-R
Label & Cat.Number: Licht-Ung
Release Year: 2009
Note: rec. in Stralsund July 2004 (KM working on Ramirez source material), comes in full-colour digipack, limited to 121 copies
Price (incl. 19% VAT): €10.00


More Info

LICHT-UNG gehört sicher zu den seltsamsten Labels der Welt, es verzichtet komplett auf Beschreibungen, Präsentationen, und oft auch auf die grundlegendsten Infos auf den Veröffentlichungen. Was sich erschliessen soll erschliesst sich an der Ratio vorbei. Das erste Stück auf dieser CD zeigt KAPOTTE MUZIEK in Höchstform, wenn sie das Quellenmaterial des US Harshnoisers R. RAMIREZ verwenden. Fängt sehr subtil an und steigert sich unter der Verwendung von Loops und merkwürdig elektronisch klackernden Sounds und Konkret-Geknirsche in noisigere Bereiche hinein, um wieder ruhig zu enden. Sehr fein!
RICHARD RAMIREZ darf dann auf dem zweiten Stück an KM-Material ran, erwartungsgemäss ein rauschender Maelstrom, der aber auch erstaunlich sanft bleibt, und in verschiedenen Intensitäten und Stärken erbebt, white noise Frequenzmischungen die wie in Spektralfarben schillern. Aufgenommen übrigens in Stralsund, vermutlich auf dem "Garage" Festival, Juli 2004.

..First album is titled "Muziek-Mix-Memory" and is a "versus"-album between Kapotte Muziek and Richard Ramirez. First track is the legendary trio of Kapotte Muziek, Frans De Waard, Peter Duimelinks and Roel Meelkop manupulating
the source materials of composer Richard Ramirez. The intense work opens fairly quiet
with crackling sounds and field recordings of water. Bursts of noises attack the relative quietness of the opening, but as the track develops the noise washes in and after twelve minutes the work transforms into hordes of harsh noise until the final moments where the tracks dwells back into peace. Second track is Richard Ramirez' take on Kapotte Muziek. In contrary to the radical change in expression of Kapotte Muziek's contribution, Radical Ramirez constantly keeps the mass of noise on a quite high sound levels resulting in an almost 20 minutes piece of harsh noise/power electronics. During the work there are moments of slightly
easier levels but overall Mr. Ramirez creates a hard time for the receiving ears." [NM, Vital Weekly]